www.sajhr.ro
Prima pagina
Despre noi
Servicii
Comunicate presa
Achizitii publice
Financiar
Conducerea
Sedii
Medici
Personal
Evenimente
Adrese utile
Linkuri utile
Contact
 
35
73066
Bine aţi venit pe site-ul Serviciului Judeţean de Ambulanţa Harghita!

Serviciul medical de urgență este o înlănțuire de verigi, cu roluri bine definite care au ca scop salvarea în timp util a cât mai multe vieþi. La aceastã concurã o serie de factori, dar în special o bunã organizare și dotare a sistemului; este un sistem foarte costisitor dar să nu uităm că VIAȚA este mult mai scumpã.

Caracteristici relevante ale populației deservite și caracteristicile geografice ale zonei

 

  • județul este situat în zonă foarte muntoasă - din teritoriul judeþului zonele muntoase se ocupã 60% -, din suprafața totală de 6639 kmp (2,8% din suprafața țării), e situat cu dealuri și munți; 
  • cu distanțe foarte mari între localitãți cu zone greu accesibile.
  • clima este caracteristică zonelor muntoase și depresiunilor intramontane, ierni geroase de lungă durată și veri răcoroase;
  • populația județului la 01 iulie 2011 a fost de 304.969 locuitori;
  • reședința de județ este municipiul Miercurea-Ciuc, cu o populaþie de 38.966 locuitori;
  • adresabilitate din 7 județe.

 

 

CUM SUNAM LA 112

  • APEL LA 112

    Inainte de toate, strigati dupa ajutor. Dupa ce identificati problema sunati la 112.

    Apelarea numărului 112 reprezintă o cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgenţă (Ambulanţă, SMURD, Poliţie, Pompieri) în timpul unei situaţii de urgenţă. Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile si asigură cooperarea între agenţiile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligaţia de a asigura intervenţia la urgenţe.

  • DISPECERAT 112

    Cand sunati la 112 un dispecer va intampina telefonic: Buna ziua! Ati sunam la 112! Ce urgenta aveti?

    – sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
    -se identifică natura / tipul incidentului;
    – se determină numele și adresa abonatului postului telefonic prin căutare automată în baza de date sau prin interviu cu apelantul;
    – se determină locul incidentului, posibil ca acesta să nu corespundă cu adresa apelantului;
    – operatorul cere apelantului date despre caz/victimă – persoane blocate, numărul victimelor, vârstă, sex, repere locație, ș.a.;
    – se transmit, automat, toate datele, simultan, la dispeceratele Poliției, Ambulanței și Pompierilor/SMURD
    – dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenție care participă la soluționarea cazului, având la dispoziție aplicația AVL (Localizare Automata a Vehiculelor) și le alocă pentru intervenție;

  • SECUNDELE CONTEAZA....

    CÂND SECUNDELE CONTEAZĂ, RĂSPUNDEȚI URGENT LA ÎNTREBĂRILE OPERATORILOR 112

    Dacă doriți să beneficiați de serviciile puse la dispoziție prin sistemul 112, nu ezitați să vă dați datele cerute de operator!

    Apelul la 112 este posibil și în situația în care, în urma neplății abonamentului, operatorul v-a întrerupt accesul la convorbirile telefonice.

  • CE FACEM IN CONTINUARE

    Dupa ce am apelat 112 nu parasim locul accidentului daca suntem la fata locului. Daca este cazul urmam instructiunile coordonatorilor din dispeceratul 112 sau aplicam BLS (manevre de resuscitare) sau ajutor insa fara a ne pune propria viata in pericol.